vrijdag 2 augustus 2013

Waar is een zwembad?

Allemaal niet meer van belang.  

Zwembad is met ingang van 2019 onbetaalbaar duur geworden.

Het Parool gaf het Brediusbad onlangs bij een Amsterdamse zwembadtest een magere 6-.

Er kan best wat speeltuig voor de kinderen bij. Het gazon van de zonneweide kan mooier en schoner. De mensen die er vandaag gingen zwemmen hadden daar niet veel last van.

Het is dan ook een heerlijk bad en als je driehoog achter woont een lekkere plek op een snikhete dag.

5 opmerkingen:

Unknown zei

Het Brediusbad (zoals de naam het al zegt) is een zwembad. En geen speeltuin. Als Het Parool dan een 6- geeft voor twee kritiekpunten waarvan een niet geplaatst is kan een 6- minstens een 6,5 krijgen. Het Flevoparkbad krijgt een negen. Desondanks dat het bad een KALE zonneweide heeft. En naast een hele drukke weg zit. Al met al is een 6- niet terecht en vind (niet alleen) ik het zeer teleurstellend van het meestal fantastische Parool.

Unknown zei

Mooi gesproken klik spaan. Het zijn altijd de zelfde mensen die het Brediusbad in een kwaad daglicht willen zetten.

martin zei

De foto's spreken wat mij betreft nog meer dan de woorden. Op de zonneweide, in het bad en voor de kassa is het druk. Al die mensen komen af op een zes minnetje?

Caspar Sanitz zei

het Brediusbad verdient een veel hoger cijfer. Heeft Johannes van Dam hier soms gezwommen? Weg met het discriminerende vrouwenzwemuur. Waarom niet open blijven tot half september. Voor mijn gevoel zijn de eerste twee weken van september qua temperatuur doorgaans mooier dan de eerste twee weken van de maand mei.
Misschien doen ze dat bij het Brediusbad om ons het bad te laten vergelijken met het de Mirandabad dat wel tot half september open is of met het Flevoparkbad dat vaak nog langer open is.
Binnen zwemmen in dat bedompte Marnixbad in niks voor mij.
Zelf vind ik het bijzonder jammer dat het "Brediusbad - familiebad" ontdekt is door hardtrainende Marnixbadzwemmers die blindelings hun baantjes trekken / rossen.

martin zei

Caspar rossende zwemmers? Ik heb er geen last van. Net zoals ik geen last meb van de kwebbelzwemmers die naast elkaar op hun dooie gemakje heen-en-weer-kletsen.

Er is een eerste stap gezet naar langer open. Ik zou nu (zondagmiddag, 8/9) ook graag wat baantjes trekken, maar helaas. Het is afgelopen. Weer wachten tot mei.