zaterdag 4 april 2015

Op mijn stoep

Als ik terugkom van de zaterdagboodschappen en mijn fiets wil parkeren, krijg ik eerst een enthousiast verhaal en een gedicht voorgedragen waarin de titel van de eerste bundel van de dichter zit 'wie wil er nu met Hitler in de tobbe?' De bundel wordt binnenkort heruitgegeven in het Nederlands en Engels. De dichter is terecht trots als een pauw.

Hij zegt me dat ik naar de documentaire moet kijken van Joey Boink en Sander Wirken over de dappere Claudia Paz y Paz, die van 2010 tot 2014 hoofd was van het Openbaar Ministerie in Guatemala en het recht sterker maakte.

Hij vertelt enthousiast dat de het Toets des Tijds concert met Cubaanse muziek een groot succes was. Hij vertrekt met opgestoken vuist en lach op het gezicht. Die groet in mijn straat doet me goed.

Geen opmerkingen: