zondag 22 november 2015

Het balkon


Al weer de vierde dag dat ik aan huis zit gebakken. De koorts trekt door mijn lijf. De griep waast door mijn hoofd. Op het balkon staat de doornappel fier omhoog. In de duinen zijn er nog groene exemplaren, maar nu het eindelijk kouder aan het worden is, zullen ook zij snel verdrogen en voor zaden voor het volgend jaar zorgen. De tomaatjes zijn nog rood en oranje, sommige al aan het verschrompelen. Ze geven zo ook plezier.

Het is zondagmiddag. Klara laat een stoet aan kalssieke evergreens aan me voorbij trekken. De top-100. Het is lekker. Straks gaat hij even uit. Overhoren. Drie vakken maar liefst. Ben benieuwd of het lukt. Moet ik de vloeren ook nog stofzuigen en dweilen zoals iedere zondag? De pudding staat in de koelkast. De snert staat te wachten om afgemaakt te worden. Nee laat die vloeren maar een keertje zitten; dan wordt het maar nog viezer. Ik kijk wel naar buiten.

Geen opmerkingen: