donderdag 23 maart 2017

A.A., J.J. en telefoonhouding

Wat haalde ik? A. Alberts, Romans en Verhalen* en De Mantel van Gogol. In het eerste ben ik nog bezig, maar daar gaat het hier niet om. Ik moest bovendien vanaf de romanvloer een verdieping hoger in de OBA om deze foto te maken.

Een doorkijkje naar de Mr. J.J. Van der Velde brug, dwars door het Amsterdamse conservatorium dat wilde ik. Dan hoop je op iemand met een contrabas of desnoods een trompet. De telefoonhouding die ik nu ving is immers zo alledaags. Maar je kan wel op zo'n fraaie koffer blijven wachten. Klik! Alledaags is hier toch al anders.

* Voorlopig houd ik het op zijn eerste bundel verhalen De eilanden en de novelle De bomen. Van zijn post-21-jaar-niet-schrijven schrijfsels is De vergaderzaal het indringste. Maar ik heb nog 300 pagina's te gaan.

Geen opmerkingen: