woensdag 23 januari 2019

Sneeuw

Wat ik kon verwachten wist ik bij vertrek niet. In de stad was veel van de sneeuw al verdwenen. Op fietspaden buiten blijft het gladde goedje langer liggen: het is er net iets kouder en er is minder verkeer om het weg te rijden. Ruimen speelt ook een rol.

Vorig jaar ben ik een keer omgekeerd, omdat na de grens tussen Amsterdam en Halfweg het pad spekglad was. Dit keer was men iets verder gekomen met ruimen. Maar blijkbaar heeft men er in Halfweg minder geld voor over om de fietspaden schoon te krijgen.

Voor vertrek las ik een artikel dat omstandig uitlegt waarom Trump geen fascist is, maar iemand die regeert vanuit en om de kliek en afhankelijk is van charisma via de media om zijn positie kracht bij te zetten. Er is weinig ideologie en geen beklijvende organisatie.

Maar zelfs het strand was wit. Het pad door de duinen was glad waar er regelmatig autoverkeer overheen gaat. Kracht zetten bij het tegen het duin op fietsen betekende slippen. Geen omgeving om over Trump of rottigeheid te denken. Geen tijd om na te denken over volksfronten en de eis om het Ministerie van Homeland Defence af te schaffen.



Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: