vrijdag 1 januari 2021

De beste wensen voor 2021.



Er ligt ijs op de sloten en ijs in de duinen. Om niet te vergeten! Wat?

Dat een systeem dat drijft op fossiele brandstof, groei en overconsumptie wel wat dooi kan gebruiken.

Om daarbij niet te vergeten dat er regio's zijn waar wat groei nodig is. Hier is alleen de verdeling wat ongelijk.


Het was prachtig weer. De wolken en de zon deden hun best om er het mooiste van te maken. De wind was even elders. Een dag voor een nieuwjaarswandeling voor velen.



***

De CD War Songs van Michael Nyman stond al lang op mijn verlanglijstje. Eind 2020 heb ik hem zelf maar gekocht. Toen ik een paar dagen geleden terug kwam van een kort uitje naar Apeldoorn lag hij in de bus. Hier het lied What's left of the soldierman (tekst David Bomberg).























Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier. Steeds vaker schrijf ik mijn tekst (gedeeltelijk) al voor die tocht en voeg er achteraf nog wat zinnen en/of gedachten aan toe.



Geen opmerkingen: