woensdag 18 augustus 2021

Gangmaker

Een paar publicaties uit het Verenigd Koninkrijk kwamen deze dagen met een artikel dat antwoord geeft op de vraag: 'Benieuwd wie beter werd van de oorlog in Afghanistan?' Ze wijzen erop dat in september een van 's werelds grootste wapenbeurzen weer live wordt gehouden.

Een andere periodiek stond stil bij de wapenbedrijven die verdienen aan de verwachtte vluchtelingen. Ook hier zit de wapenindustrie goed. De grote klapper moet nog wel komen. Tom Middelkoop, generaal b.d. – en nu militair klimaatdenker – voorziet dat het aantal vluchtelingen door de effecten van de klimaatverandering van enkele tientallen miljoenen op zal lopen naar honderden miljoenen. Laat het leger en de douane zich hierop voorbereiden is zijn boodschap.

***

De lange stoet fietst van het Westerpark naar het Amsterdamse Bos. Een van de aanjagers is ook gangmaker bij Geregeld Ontregeld. Zelf fiets ik langs twee kleuren slijmzwam naar een onstuimig strand.


***

De aanjager van hierboven gaf mij muziek. Niet het laatste album We're OK. But We're Lost Anyway wat mooi zou passen in dit blog. Het was het voorlaatste plaat Sauvage Formes van het Ochestra tout puissant Marcel Duchamp.































Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier. Steeds vaker schrijf ik mijn tekst (gedeeltelijk) al voor die tocht en voeg er achteraf nog wat zinnen en/of gedachten aan toe.



Geen opmerkingen: