zaterdag 22 januari 2022

Dukdalf

 



Kort na vertrek, er ligt nog een vliesje ijs op de sloten, zie ik voor het eerst van mijn leven een pot staan onder de regenboog. Er loopt al iemand op af. Met de fiets zou ik sneller zijn. Toch maar niet.

Langs de kant van de weg liggen pakjes sigaretten. Een man pakt er een op. Later passeer ik iemand die er een hele tas mee vult. Daarin ook al geen interesse.

Gek genoeg vind ik een stukje aalscholverschedel dan wel weer mooi. Laat het liggen. Ze zien me thuis aankomen. Een foto volstaat.

Het is rustig onderweg. De bluetoothbox die aan de waterkant ligt is stil. Wel veel watervogels die roepen, fluiten, snateren en andere merkwaardige geluiden. Op de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad kom ik alleen aan het begin iemand tegen, verder geen. Tussen Lelystad en Muiderberg een paar mensen.

In de stad is het dan wel weer druk. Met mensen die met veel te felle koplampen in mijn ogen schijnen. (ben ik nu de enige die daar last van heeft?)










2 opmerkingen:

Rondetijd zei

Mooie plaatjes, vooral die aalscholverschedel inderdaad.
Om die felle koplampen maak ik me al mijn hele leven lang druk. Je bent niet de enige.

martin zei

Nieuw is dat fietsers tegenwoordig vaker krachtiger lampen hebben dan scooters en 'bommers,' autombilisten dimmen meestal hun grootlicht wel als ze zien dat er een tegenligger is, zelfs al is dat maar een fiets. In het verleden moest je als fietser 7 meter voor je op de grond schijnen heb ik nog geleerd bij verkeersles, maar dat voorschrift is verdwenen.