zaterdag 7 september 2024

4 – Onweer, Vlieland – Amsterdam (06/09/24)

 

 

Alsof ze het erom gedaan hebben. De laatste ochtend van ons verblijf raasden de ene na de andere straaljager over. Als ik bijna bij Kornwerderzand ben, komt er nog een voorbij. Wat ook uitgekiend is, is dat de bus er al staat en opengaat voordat de onweersbui losbarst.


Op dat moment ben ik nog van plan mijn geluk te beproeven en te kijken of ik weer langs de Cultuur- en Westlanderweg (zo'n 4 km zeer rustige weg) bij Middenmeer kan of dat deze route nog steeds is afgesloten om Microsoft in Agriport de ruimte te bieden voor de dataopslag. Zodat ik als fietser wel langs de A7 moet.

Militarisme gaat boven rust en natuur. Amerikaans tech-hyperkapitalisme boven rust en trapvermaak.

Gelukkig is er de Arriva fietsbus nog die me langs de werkzaamheden op de Afsluitdijk voert. (Wat het bordje
GPS uit in drie talen op die dijk betekent vraag ik me af. Het schijnt dat dit er is, om te voorkomen dat mensen op het verkeerde been worden gezet door de digitale hulp, zodat ze tegen de overheidsaanwijzingen ingaan die op de borden staan.)

Bij Medemblik krijg ik nog een buitje en vlak voordat ik thuis ben bij Amsterdam nog een stevige onweersbui. Goed dat ik tegen het advies in toch voor dichte tassen heb gezorgd.


Geen opmerkingen: