vrijdag 23 februari 2018

Strekdam


Altijd leuk om een foto van jezelf tegen te komen. Deze staat op lintenbrink.nl en rtvnoord.nl. De tweede keer keurig met naamsvermelding. De eerste keer als onderdeel van een overgenomen bericht.

Die strekdammen op het zand zijn een prachtig onderwerp. Onlangs maakte ik weer zo 'n foto (zie boven). Niet ver van waar ik deze (rechts) maakte.
"Onderweg op de dijk tussen Zurich en Harlingen regende het, toch mocht dat stukje nog jaren duren. Zo mooi,"schreef ik over de tocht.
Maar op Schier ben ik al lang niet meer geweest. In 2007 ging ik in mei hondsmoe om vijf dagen bij te komen: "zon, zee, strand stilte en hopelijk een helder hoofd aan het einde." Ik bezocht alle plekken die ik kende. Zwijmelde in melancholie, bereidde me voor op een baan, verwerkte de vorige en maakte er mijn laatste lange wandeling (en "beheerste wandelpijn"). Maar foto's maken deed ik die tijd niet. Deze komt van de overkant en een flink stuk westelijker aan de Waddendijk bij Pingjum.


Geen opmerkingen: