woensdag 13 mei 2020

Vol

De zee was vol vissers. Het strand was vol schuim. De lucht was vol wind en Hoogovensgeur. Het duin was vol zwaluwen (maar ik weet niet welke) en Schotse Hooglanders. De daslook nog net vol met (vooral uitgebloeide) bloemen. De wei vol vleeskoeien tussen vers gemaaid gras.


***

Menselijke schoonheid kan soms pijnlijk zijn. Als we dit als soort kunnen maken, waarom maken we er dan zo'n bagger bende van? Die vraag, dat gevoel welt als verdriet op, bijvoorbeeld bij mooie muziek. 

Oude vrouw zingt met Frans orkest en in Parijs woonachtig hiphopper uit Los Angelos. Het brengt werelden en muziekstijlen samen alsof ze er voor gemaakt zijn. What else do you need, dan dans, eten en drinken, gezondheid? De rest komt dan vanzelf wel. Maak je niet druk: dans.














Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier. Steeds vaker schrijf ik mijn tekst (gedeeltelijk) al voor die tocht en voeg er achteraf nog wat zinnen en/of gedachten aan toe.

Geen opmerkingen: