vrijdag 18 oktober 2013

Aan de grond

Nog nooit had ik het zo druk gezien op de Hondsbossche Zeewering. Groepen op de fiets, wandelaars en mannen op de brommer. Pas bij Petten begreep ik waarom. Daar lag de Zeldenrust (Z-75), een kotter uit Nieuwmunster, Belgiƫ.

De dijk stond vol mensen. Een hengelaar vertelt van een net dat in het roer kwam, waardoor het schip onbestuurbaar werd. Vervolgens werd het door de stevige zee van donderdagochtend op een strekdam pal voor de kust gezet.

Als ik in Den Helder mijn krantje koop, zie ik een grote foto van de Zeldenrust voorop het Noordhollands Dagblad en de Volkskrant staan. De Volkskrant schrijft: "Donderdag nacht zou mogelijk een poging worden gedaan om de Z75 vlot te trekken." Dat is blijkbaar niet gelukt. Ik begrijp nu wel waarom het zo druk was.

2 opmerkingen:

Antoinette Duijsters zei

Maar een fraaie foto.

martin zei

De horizon had wat rechter gemogen.