dinsdag 28 november 2017

Telefoonfoto's van 7 jaar geleden

Er lag een dun laagje ijs op de schaatsbaan van Harderwijk; het voorname stadje met mooie zeewering is ingehaald door de geschiedenis. De tocht was in de middag. In november is het al vroeg avond, voor vijven al. Het uur daarvoor neemt de lucht tinten aan die je verder nooit ziet. Het geel en lichtblauw zijn lieflijk en doen me in latere jaren soms aan Roger Dean denken.

Het bos bij Huizen (Oud Valkenveen) met zijn slingerpaadje weg van het Gooimeer naar de vesting van Naarden was met een klein fietslampje en de vorst nauwelijks te doen. Op mijn Volkskrantblog vroeg iemand bezorgd of ik wel uitkeek. Gek dat ik dat nog weet. Ja langzaamaan deed ik het om niet tegen een boom op te knallen. Zeven jaar later kan ik me nog steeds grote stukken herinneren. Dat het windstil was in donker was ik vergeten.

Geen opmerkingen: