woensdag 1 november 2017

Golf



Aandacht

Kijk de golven
vallen om
worden dal
werken zich
naar boven.

Als ze het
niet vergeten
blijven hangen
turen over zee
de verte in, of
over hun rug, naar
verleden vreugd.

Vallen dan pas om
en worden dal.






Gevoel in beelden vangen geeft me enigszins greep op mijn werkelijkheid. Jaren geleden beschreef ik een soort pijn die zo nu en dan heftig de kop opsteekt. IJspijn noemde ik het en sindsdien is het net alsof ik hem (ik noem mijn pijn mannelijk, al heeft in de Nederlandse taal v de voorkeur) bij zijn lurven heb. Weten dat na het met veel woest geraas instorten weer een nieuwe golf zich omhoog kan werken, is hoopgevend.

De griepprik ging er weer in. Thuis lees ik dat Nescio op 1 november 1949 het bootje naar Schellingwou wilde nemen. Voor 60ct at hij een sprits en dronk koffie en ranja "in het cafétje gezeten op de hoek van de Ruyterkade (of heet dat Handelskade?) bij het Oostelijk Viaduct." Morgen begint de dag met nuchter bloed tappen en een plas in een potje.

Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: