woensdag 27 november 2019

Kunst

Vorige week baadde het landschap in de zon. Nu viel fijne regen en was het veel warmer. Boven de 10ºC betekent een korte broek aan. Die heeft het voordeel dat er minder is om nat te worden. De benen drogen snel door het trappen. Het zeewater heeft dezelfde temperatuur als de lucht.

***

Kunst is een van de dingen die een mens op de been houden. Tenminste dat is bij mij het geval. Alleen wat is kunst? Vorige week stuitte ik op More Ariving van Sarathy Korwar. Wat mij betreft Kunst. Op de wiki van Zia Ahmed, de dichter die de teksten schreef, las ik dat het album een week geleden door MOJO-Magazine tot Jazz album van het jaar is uitgeroepen. Luister maar (een stukje):



***

Denken gaat het gemakkelijkst in het zadel. Maar in het begin tollen de gedachten als een malle door mijn hoofd, om pas na verloop van tijd stil te vallen of vooruit te komen. 

De zee kroop wel snel steeds hoger op het strand en de regen nam ik op de koop toe.



















Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier. Steeds vaker schrijf ik mijn tekst (gedeeltelijk) al voor die tocht en voeg er achteraf nog wat zinnen en/of gedachten aan toe.

2 opmerkingen:

Ron Roelandt zei

Kunst is adem.
De muziek? Schitterend!

martin zei

Ik mis het wel eens dat van vroeger plaatjes draaien en dan praten over de muzikanten en muziek. Nu luister ik een wereld aan muziek en blijft de adem hangen. Fijn dat je het mooi vond.