vrijdag 12 juni 2020

Verrukkelijk



Een spier in mijn kuit doet pijn. Waarschijnlijk een zweepslag. Woensdag koude spieren na het zwemmen en toen fluks tegen het duin opgefietst. Sindsdien is het er. Gaat vanzelf over. Maar niet te ver vandaag.

Als troost at ik een broodje paling (heel even geen vegetariër) aan de ringvaart met blaffende honden en rietvogelzang op de achtergrond. “Opgewarmd, mijnheer,” wel ja, van huis uit eet ik het koud, maar het kan de smaak ten goede komen, dus laat ik het eens proberen. Ik mistte de harde tekstuur. De smaak was anders, niet beter, niet slechter, anders maar wel verrukkelijk.


Ook nu een duik in zee. Ik zwem door een grote school visjes. Tik, tik, tik tegen mijn huid. Eerst denk ik aan opgewarrelde stukjes schelp, maar dan zie de kleine stukjes zilver uit het water springen.

Als die kuit nog goed komt dan is er niet veel te klagen. Het komt maar zelden voor dat ik mijn naam zet onder een petitie, maar deze week tekende ik er drie, gewoon omdat ik ze daarvoor belangrijk genoeg vond:



  • tegen sluiten doorgaandfietspad bij Lage Vuursche door landeigenaar (buurman van Trix): https://fietspadpijnenburg.petities.nl/
  • tegen huurverhoging. De SP duwde hier in de straat pamfletten in de bus: 0% is genoeg: www.sp.nl/stopdehuurverhoging;
  • tegen geld voor het militair industrieel complex, dat in de schatkist graait (met behulp van Kamerleden): http://www.stopwapenhandel.org/petitieDF















  • 3 opmerkingen:

    Rondetijd zei

    Drie keer tegen. Nu ik ze zo op een rijtje zie staan valt het me te binnen dat petities bijna nooit vòòr iets zijn. Jammer.

    martin zei

    Een is voor het open gaan van het fietspad
    Twee is voor de huren op gelijke hoogte houden
    Drie is voor het besteden van overheidsgeld aan klimaatbeleid en sociaal medische doelen.

    Maar ze reageren alledrie op beleid dat het andere wil doen of al gedaan heeft, daar zijn ze tegen, omdat ze eigenlijk VOOR iets anders zijn.

    Ron Roelandt zei

    :-)