woensdag 28 oktober 2020

Om het lijf

Al mijn tijd gaat op aan de nieuwe computer. Programma´s overzetten. Disks die ik al lang niet meer heb gebruikt en niet op de juiste plek liggen. Programma´s die niet meer werken of niet meer in omloop zijn. Automatische hulp en aanpassingen waar ik niet om gevraagd heb.

Zo komt er niets van zaken die meer om het lijf hebben dan de bits en bytes die met me aan de haal gaan, zonder geur, zonder smaak, zonder kraak.

***

Eerste tocht met de gewone centraal europese tijd, met de zon om 12.00 uur in het zuiden. Op Canvas is Wintertijd met Wim Helsen (misschien wel mijn favoriete programma) weer begonnen. Een volgend seizoen.

De regen drensde neer. Ik was zelfs bang dat er geen foto's zouden komen. Voor het bankje was het te nat. Op het strand en tijdens de terugtocht droog. Voor het donker weer thuis. Daar was ik de nattigheid alweer vergeten.

***

Er is een hele serie liedjes over zeemeeuwen gezongen. Als ik erover nadenk dan zweeft er een Fleetwood Mac vogel door mijn hoofd. Iets klopt er niet. Hij is te groot, van een andere familie ook. 

Deze muziek is voorlopig ook wel genoeg. Vol herstige melancholie. Vol van zee en vol van mijmering. Met de bekendste zeemeeuw uit de literatuur als onderwerp.

 












Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier. Steeds vaker schrijf ik mijn tekst (gedeeltelijk) al voor die tocht en voeg er achteraf nog wat zinnen en/of gedachten aan toe.



Geen opmerkingen: