zaterdag 14 oktober 2017

Veel zee op TV





Momenteel is op de BBC een programma over de Britse kust te zien: Coast – The Great Guide. Veel aandacht voor geschiedenis, geologie en natuur. Maar ook voor traditie, marine, militaire werken, industrie, havens en (luidruchtige) vrijetijdsbesteding. Het programma schreeuwt je tegemoet. Coast laat me beter begrijpen hoe natuur zo naadloos past in het dna van de Britse conservatieven.

Gisteren was ik weer aan de kust. Twee jonge kinderen werkten aan de waterrand aan een tijdelijke bouwput. Kilometers de andere kant op zag ik twee mensen lopen. Later bleken dat de ouders. Verder vooral strandfietsers gezien: 'n paar. Met razende vaart over het harde zand, maar ze verstoorden de rust niet. Liever dit dan de snelste auto's, boten en vliegtuigen die ik in Coast zie. Dinsdag is het weer en dan gaat het over de Ierse Zee.

Op mijn Facebook pagina krijg ik de tip om naar De Boeddhistische Blik; In de schoot van de zee te kijken. Veel zinnige gedachten. Herkenbaar ook. Met plezier gekeken. Af-en-toe kriegelig vanwege het gedoe. Er komt ook een programma over wandelen langs de Engelse zuidkust: Coastal Path. De echte zee ligt er ook nog steeds.

Geen opmerkingen: