zaterdag 22 februari 2020

Vriendelijk


De lente loeit weer aan. Op het land groeien houten kistjes. Aan de weg staan zandzakken waarin tussen schelpen de koffie opschiet. Aan de oever van de ringvaart het eerste klein hoefblad van het jaar.

Vrachtverkeer is te groot voor de landwegen waar het langsgaat. Nog groter zijn de vrachtwagens die de producten van de agrarische industrie ophalen. Past deze fietser hier nog wel. Waar ik vroeger streed tegen militarisme en wapenhandel, vecht ik nu met de wind en kijk naar bloemen om me te verzoenen (wat maar slecht lukt).
 

In de Kennemerduinen gaat het langs een bankje waar ik een tijdje zogenaamde Vogelmeer mijmerstukjes schreef voor mijn Volkskrantblog Zolder. Ik kan het niet laten er weer eens te gaan zitten en te bedenken wat vandaag het mooiste was dat ik zag. Naast de golven en het jagende strand, was dat het vriendelijke gezicht van iemand die ik groette.

21 februari 2020














16 januari 2011














2 opmerkingen:

Ron Roelandt zei

Het VK-blog. Blijft toch wel hangen, hè?

martin zei

Er zijn nog heel wat verbanden tussen mensen die daar actief waren te zien her-en-der op het internet. Het was bijzonder.

Internet en ook het VK-blog (door een paar fanatiekelingen) werd een leeuwenkuil, waarin zelfs Daniël niet overleefd had en een ander deel vond dat de Volkskrant als huisbaas zijn taken niet goed deed (alsof de stukjes en foto's een soort van huur betaling waren). Geen wonder dat dit theater gesloten werd.