zaterdag 10 juli 2021

Sandaalverhaal

Kasteel Doorwerth, 12 juli 2012



Thuis op 6 juli 2021



Al sinds 2012 draag ik dezelfde Birckenstock Gizeh slippers. Dit wordt dus het tiende seizoen.

Een vierdaagse wandelaar haalt op een dag de afstand waar ik lopend een jaar over doe. Dat mag dus geen naam hebben. Maar bij het trappen doen ze ook goed hun werk. Ze gaan twee jaar mee, dat is zo'n 24.000 km. Meer van ze willen is vragen om problemen, dan kunnen ze het onderweg zomaar begeven.

Als het kouder wordt dan een graad of acht dan draag ik er sokken of dikke kousen in en zo tegen het vriespunt (maar dat komt in Nederland echt zelden voor) dan pas trek ik dichte schoenen aan. (De korte broek gaat in de kast bij minder dan 10°C.) Twee jaar geleden deed ik stoerder en mijn groteteennagel was het daar niet mee eens en verdween naar de teennagelhemel en nu groeit er al ruim een jaar langzaam en grillig een nieuw exemplaar.

Maar als ik zo eens kijk naar een foto uit 2012 dan zijn mijn lieve voetjes er niet op achteruitgegaan.

1 opmerking:

Ron Roelandt zei

De sandalen passen je je, in vele opzichten.