woensdag 24 mei 2023

't Gaat wel over

Voor ik vertrek merk ik op: “Hoe triest kan 'n tweet zijn? Boel gaat naar de klote en we doen er niets aan. Nee we doen er zelfs nog stoer wat schepjes bovenop met opgevoerde bewapeningsuitgaven. Politiek is er om crises op te lossen in 't belang van de samenleving niet om ze te negeren of te verergeren.”

Voor ik vertrek kijk ik naar een oud blog van me over pijn. Waarom weet ik niet. Zes jaar later doe ik het er maar mee.

Voor ik vertrek stoot ik twee tenen keihard tegen een trapper. Dat doet pas pijn (maar even).

Onderweg zie ik dat de Rollende Keukens weer zijn opgedoekt en de restanten worden opgeruimd en afgebroken.

Onderweg voeg ik nog een roosje aan mijn verzameling van vorige week toe. Kennelijk heb ik bij het fotograferen ervan tussen de brandnetels gestaan. 't Gaat wel over.

Weer thuis leef ik me met de mensen die tegen de klippen op al meer dan een jaar protesteren. Tussen 18-19 uur staan ze op het Spui in Amsterdam.


Basytes caeruleus (familie: bloemweekschildkevers).

Geen opmerkingen: