woensdag 17 mei 2017

Marktwerking en de stranddag



In de stoel van de tandarts sper ik mijn mond zo ver mogelijk open. Mijn voortanden vallen over die onder. Daar moet wat aan gedaan worden. Is dat echt zo? Wie zal het weten. Ik niet. Ik ben een leek. Maar de tandarts is een ondernemer. Die wordt niet rijk van het verwijderen van tandsteen, wat foto's en polijsten van “een verder keurig gebit.” Die wil wat meer verdienen.

Verder is het 't wel waard? Zou ik rijk zijn, ik zou die vraag niet stellen. Mondheelkunde van de markt, de tandarts wordt ambtenaar met een vast salaris en doet wat echt nodig is. Dat zou mijn idee zijn.

Als ik op het strand ben vergeet ik tanden, kiezen en marktwerking en geniet van een duik.

Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: