woensdag 4 juli 2018

Dan

Lezen komt er niet meer van. Ja hier en daar een artikel. De muziek laat ik over me komen. Het leven staat stil; ik kijk voetbal. Niet helemaal. Er wordt nog een beetje geschreven en ik ga naar het strand.

Soms maak ik zelfs afspraken met andere mensen. Iemand vertelde me dat reizen met een boot vies zou zijn. Voor een viesreizenafkerige, als ik, een schrik. Maar gelukkig schoner dan een ferry kan het niet. 
Hoewel thuis achter de TV naar andere werelden is veel schoner. Maar dan zie je niet dat de blauwe zeedistel weer kobaltblauw bloeit. Dat ontkom je er aan dat de parnassia en het duizendguldenkruid je proberen te verleiden. Er is geen vlieg die in je oor vliegt en de weg naar buiten niet kan vinden. Dan ruik je niet de geur van de zee en hoogovens. Dan ....


Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.


Geen opmerkingen: