woensdag 5 september 2018

Druist




De regen druist en de donder rolt de ochtend voor en tijdens de tocht vandaag. Ik las een brochure over de veiligheidscomplicaties van de maritieme Chinese Silk Road and Belt en over het behoud van een ecologische zorgboerderij, de boterbloem bij Amsterdam. De oprukkende bedrijven dreigen de boerderij te veranderen in een hoveniersbedrijf tussen bedrijfsgebouwen met eigen grasveld. 

"We moeten maar niet door het helmgras lopen," zegt een man die tegelijk met mij bij het laatste duin aankomt. Zelf ben ik net weer een beetje droog gefietst."Maar het is lekker van temperatuur," voegt hij positief aan zijn woorden toe.

In de verte komen twee vrouwen aan die knoerhard over het vogelbrein praten. Zelf dacht ik onderweg aan de dualistische benadering van China  in de brochure die ik lees en rook ik in het havengebied de stank van de recycling-industrie die blijft hangen en genoot juist weer van de geur van cacao uit diezelfde haven.  Zo heeft iedere gek zijn bijzonderheden.

Er zijn jaren dat ik in de eerste week van september nog heel wat strandleven fotografeerde. Nu was het een vrijwel verlaten zandvlakte tegen de kustlijn, wel met twee andere zwemmers.

Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: