woensdag 5 december 2018

Routine


Gisteren in het zwembad vroeg iemand me: "waarom ben je vandaag niet gaan fietsen naar het strand?" Het was inderdaad stralend weer. 

Boodschappen, baantjes trekken, schrijven, surprise knutselen gingen voor. Daarbij is de routine een soort voorwaartse kracht. Zeker in december nodig om niet helemaal onder te sneeuwen.

Iemand wist gisteren ook een natuurmiddel tegen mijn kwaal. In een decennium al zoveel remedies gehoord en adviezen gekregen. Ik heb medicijnen - en nee je wordt er niet perse nog zieker van, zoals de volkswijsheid momenteel luidt.

Daarbij, ik wil niet altijd met mijn eigen kleine wereldje bezig zijn. Er zijn grotere kwalen in de wereld dan in mijn lijf .






Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.


Geen opmerkingen: