zondag 17 oktober 2021

Dort: heen en weer

Het rare ronde ding zal wel iets met de steenovens te maken hebben die hier bij Klein Hitland stonden.




L. Smit en Zn. zie ik op een gevel. Het is een kantoor. “Kinderdijk” denkt mijn hoofd er meteen achteraan. Het bedrijf staat in de sleepvaartboekjes die ik van mijn vader kreeg. De L staat voor Leen en hij was een telg in een familie van scheepsbouwers. De werf bouwde, onder veel meer, het schip waarop de vader van mijn vader het leven liet.

Zo fiets je niets vermoedend, omdat de tocht anders gaat dan gepland, langs een hoofdzaak in de eigen familiegeschiedenis. Weer eens iets anders dan micro vlinders, lieveheersbeestjes en zweefvliegen, vos met vis, een tussen de bomen verdwaalde molen en een raar rond ding.















Geen opmerkingen: