vrijdag 14 april 2023

Drommen

 


Als ik Amsterdam verlaat is het een drukte van belang. Hele drommen lopen van een cruiseschip de stad in. De rijnboten liggen driedubbel dik te wachten op wat er uit de bussen stapt.
(Eerder deze week ging ik naar mijn favoriete Chinese winkel. Bijna niet te bereiken. Hele stukken stad zijn pretpark geworden. De winkel past zijn assortiment op deze gasten aan. Er lagen gelukkig nog wel doerians – om naar te kijken).
Buiten de stad werd er gewandeld en gefietst, maar het was niet overdreven druk. Ik zag kapjesmorielje, kippen bij de sloot, jonge gansjes, mooie wolken, tal van bloemen en liet mijn portemonnee en gsm liggen. Moe thuis, te om terug te gaan. Gelukkig is hij opgehaald; hij lag er nog.


2 opmerkingen:

Rondetijd zei

Ik lees weinig positiefs meer over Amsterdam de laatste tijd, Martin. Dan kan je het maar beter op de buiten zoeken.

martin zei

De drommen komen toch op de positieve connotatie die de stad heeft af. Een bezoek aan Vermeer moet je bijvoorbeeld reserveren. Gelukkig is de toeristenoverlast niet over de hele stad verspreid zoals onze huidige Minister van Defensie voorstond toen ze hier nog wethoudster was. Zowel binnen als buiten de stad zijn mooie en lelijke dingen. In Holland hebben we onze portie narigheid van Botlek, bierbakfietsen, Schiphol tot Tata. Maar gelukkig ook veel moois.