zaterdag 8 april 2023

spreekwoordelijke domkop

 


Als ik wil zoeken naar een schimmel met een groene rand, maakt Google daar "Schipholmel met groene rand" van.

Bij een korte kabouterwandeling (je kent ze wel die paaltjes voor de kinderwandeling) in het bos bij mijn onderkomen zag ik ze tussen mossen in een tuin vol vogels, die groen omrande plekken.

In de keuken maak ik de ultieme paasfoto, een bak vol eieërdopjes.

De volgende dag op pad langs de Nederrijn onder aan de berg mannen die in de zon overgoten bosjes gluren. Ooit bij Vroege vogels vertelden ze dat daar ringslangen leven en die paren er in april.

Zelf deed ik het met viooltjes en sleutelbloemen. Ik bedoel naar kijken. Ook mooi.

De gedachte aan de ezel blijft. Op een feest, het doel van de tocht, hoorde ik dat een ezel in een schapenwei de wolven op afstand houdt. De spreekwoordelijke domkop is dus toch nuttig.



Geen opmerkingen: