maandag 19 juni 2023

5 Sint-Just-en-Chevalet → Allègre (11 juni 2023)



Het klimmen heeft een voordeel. Je let beter op de bloemen in de berm. Het klimmen heeft nog meer voordeel: de erop volgende afdaling. Zelfs regen heeft voordelen. Het koelt de fietser (het is inmiddels de derde dag met) vooral bij het klimmen. Bij het dalen dan wel een jasje aan, anders krijg je het koud.

Verder sta ik hier aan het eind van de dag op een geweldige camping. Er zijn weer bijna geen andere kampeerders en de beheerder is niet te zien, terwijl zijn kantoor gewoon openstaat. Alsof hij zo terug zal komen. Er gaat insect in mijn stoeltje zitten. Ik denk een wesp, maar misschien wil het dier alleen maar dat ik dat denk. Om 22.00 uur doe ik de kantoordeur maar dicht. Niemand geweest. Het was een fijne slaapplek en alles kon weer opgeladen worden met verse stroom.

Er zat vandaag een mooie maar zware klim in de tocht. De D202 naar Sembadel Gare. Dat station heeft zijn beste tijd gehad. Het hout hoeft niet over het spoor vervoerd te worden. De rails lagen met een plots einde nog in de weg.

In het Gidsje discussieert Benjaminse met kennelijke tipgevers over de beste route naar boven. De mijne was nog net een tikkie anders..


Geen opmerkingen: