woensdag 10 januari 2018

Over je glazen kijken


Van lezen komt vandaag niet veel. De stukken in de kranten zijn te gekleurd om er iets mee te doen. Op mijn interessegebied is er Saoedisch, Russisch en Iraans nieuws. Overslaan maar. Je moet anders zoveel uitleggen.

Ook een bericht uit de Engelse Times overslaan. Propaganda. Alleen heet het bij zo'n West-Europese bron: Opinie. Trump zou China in de kaart spelen door Pakistan hard aan te vallen voor de steun aan de Taliban. Dat klopt natuurlijk, maar in de VS wordt het kennelijk anders gewogen.

O ja ik schrijf bovenstaande regels nog voor het fietsen. Het kan lijken dat de tekst in het zadel bedacht is. Je wordt bedot waar je bij zit. Maar wat moet je met een fietsbericht? Het gaat over een te vol hoofd en te leeg lijf in ht zadel. Op zijn best gaat de blik over de bemotregende brillenglazen heen de vage verte in.


Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: