woensdag 9 mei 2018

Zittend


Op het bankje onder aan het duin zit een man. Ik zie hem wel vaker. Hij komt uit IJmuiden. Zijn inkomen verdient hij thuis achter de computer. Als het mooi weer is stapt hij op de fiets, kijkt even op het strand, en gaat weer rustig op huis aan.

Zou er voor mij ook zoiets zijn? Iets waarvoor ik niet hoef te staan, lopen, maximaal 20 uur p.w. En niet fout of zinloos. Iets dat een beetje inkomen oplevert, minimumloon zou al mooi
zijn.

Schuimalgen bloeien weer. In korte tijd is er een enorme hoeveelheid van deze kolonievormende algen in het zoute water tot ontwikkeling gekomen. Hierdoor is de zee een bruine soep. Het kriebelt aan m'n benen. Het strand ligt vol wit schuim.

Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.


Geen opmerkingen: