woensdag 24 juni 2020

Uitstel

Al een tijdje volg ik het nieuws rond het proces tegen de voormalige president van Zuid-Afrika  Zuma en de Franse defebnsie gigant Thales (zie ook). Gisteren begon de laatste rechtzaak. Vandaag kwam ik geen enkel bericht tegen in een Westerse krant, wel vij Zuid-Afrikaanse publicaties. Niet in de Franse pers (gisteren wel heel summier) en al helemaal niet in een Nederlandse krant, terwijl hier toch, ook destijds al, in Hengelo een belangrijk deel van de marine afdeling van het bedrijf zat. Daarmee ook de reden voor mijn aandacht. Echter corruptie en afpersing daar doen wij niet aan, zo lijkt het. In September gaat de rechtzaak weer verder. Van uitstel, komt ...

***

Samen de fiets op. Ieder op zijn eigen exemplaar, dat wel. Het is heet. Niet te hard gaan. Veel water mee en in de duinen staat een kraantje achter een hek, omdat de roodharige koeien het anders omver duwen. Daar kan ik nieuw water tappen. De eis voor samen was wel wat langer op het strand. Goed ik zou foto's maken tegen het nietsdoen, zodat het gevoel in mijn lijf niet te veel komt bovendrijven. Ik leef en fiets als afleiding. Maar goed het was te heet. Dus ging ik toch alleen en de tocht samen werd uitgesteld.

***

Deze week kocht ik mijn zomer CD. Ieder seizoen mag ik een plaat, cassette of CD van mezelf kopen. Het werd Fly or Die II van Jaimie Branch, een trompetiste met Colombiaanse wortels.

Het album werd al eerder vermeld op deze plaats. Nu het prachtige maar ook bijtende Prayer for Amerikkka part 2 (ik had ook 1 kunnen nemen). De titel laat al niets aan de verbeelding over. Luister naar het verontwaardigde schreeuwen. Luister naar de pijn en blijf luisteren, ook als George Floyd al lang weer is verdrongen door nieuwe actualiteiten. Het plaatsen van mijn laatste aankoop betekende wel dat ik een ander muziekje uitstelde.



Het was 28°C.

ik wou dat ik twee hondjes was








Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier. Steeds vaker schrijf ik mijn tekst (gedeeltelijk) al voor die tocht en voeg er achteraf nog wat zinnen en/of gedachten aan toe.

2 opmerkingen:

Rondetijd zei

Uitstel, daar zijn we in onze regio's keien in Martin.
Fraaie zomerplaatjes, en fraaie zomermuziek. Ook je andere muziekje is mooi. Bedankt voor de tips. Het is genieten.

martin zei

De zomeer kunnen we gelukkig niet uitstellen. Die komt en gaat, en komt en gaat, ...