Blijkt er vanmorgen 1) voor fitsers die na 17 uur arriveren en voor 10 uur weer vertrekken een speciaal tarief te bestaan van £10; dus niets illegaals of bijzonders aan om hier te gaan staan; en er is een fiets/voetveer van Felixtow naar Harwich, zodat ik er al bijna ben en niet via Ipswich hoef te fietsen.
Vervolgens moet ik wel ¾ dag stuk slaan. Ik fiets wat door de omgeving en zie rivieren, mooie planten, James Herriot weggetjes (met asfalt, maar wel heggen). En ja hoor op die doodlopende weg staat een kamper (zie blog 5).
Als
ik een stukje de gorzen ingelopen ben bedenk ik me dat een ruime acht
jaar geleden ik zwaar vermoeid op Schiermonnikoog op een vergelijkbare
plek (bij de Kobbeduinen) zat voordat ik naar de SP ging. Ik overdacht
een stuk van mijn leven en hoe ik me zou opstellen in dat werk. Het liep
allemaal anders. De energie was er niet. But that's history.
De vraag blijft, die ik me destijds ook stelde, hoe bereik je wat je bereiken wilt. Het is een kwestie die je serieus moet blijven nemen. De laatste tijd stelden verschillende mensen me de vraag wat ik daaraan doe. Mijn vakantieboek eindigt met de zinnen:
De vraag blijft, die ik me destijds ook stelde, hoe bereik je wat je bereiken wilt. Het is een kwestie die je serieus moet blijven nemen. De laatste tijd stelden verschillende mensen me de vraag wat ik daaraan doe. Mijn vakantieboek eindigt met de zinnen:
Vurtoren bij Dovercourt bij Harwich |
“Humankind
can only be saved from destruction by establishing rational control
over international and domestiuc affairs, i.e. By abolishing class
and national conflicts and competition. And only a democratic
socialist world federation can achieve that goal.”
En vul dat maar in als fietser, zwemmer en antimilitarist en activist tegen wapenhandel.
En vul dat maar in als fietser, zwemmer en antimilitarist en activist tegen wapenhandel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten