dinsdag 6 juni 2017

1 – Hutchison (Amsterdam → Maasvlakte → Kingston-upon-Hull)

 Al voordat de eerste kilometer is gereden, kan ik gaan schrijven. Bewaren voor de op een na laatste of allerlaatste dag kan ook. Want op al die dagen kom ik terecht in een haven waar de Chinese logistieke reus Hutchison Port Holdings delen van de haven in handen heeft. Dat zijn achtereenvolgens Rotterdam, Felixtow en Amsterdam. De weg naar en uit China begint niet nu pas, die wordt met de dag dikker in de lichtblauwe verf gezet.

Meer in het algemeen ontkom je
tijdens zelfs zo'n korte reis op de fiets niet aan de grote politieke ontwikkelingen. Migratie, globalisering en de effecten daarvan op de burger, kiezen voor risico, de Brexit en Theresa May. De zittende premier wordt steeds minder gesteund, schreef ik al voor vertrek. Ik ga trappen, maar trap me de politiek in. Die is onontkoombaar.

Maar eerst door de horizontale regen en tegen de stormvlagen naar de boot om vakantie te vieren met zweet en natuurschoon. De Pride of Rotterdam zou 's nachts heel wat paaltjes pikken.

Andere fietsvakantie juni 2017 blogs:

Geen opmerkingen: