donderdag 22 februari 2018

Wasgoed 11: Dorpsstraat 2 - Abbekerk


 Altijd leuk om een foto van jezelf tegen te komen elders op het internet. Deze hiernaast staat op monumenten.nl. De foto maakte ik op een tocht die ik achteraf Mint Wit & Grijs noemde.
"Bar en Boos hoeft niet lelijk te zijn. Het mintgroen van de boederijen straalde door sneeuw en langs grijze lucht. De traditionele Westfriese kleuren zijn op het randje van smaak en wansmaak. Juist daarom kan ik er steeds opnieuw van genieten," schreef ik destijds.
Onlangs kwam ik er weer langs. Maakte voordat ik besefte dat het dezelfde boerderij was een plaatje voor mijn wasgoedserie. De zon stond te stralen aan de hemel op een frisse dag. Elders viel het me op dat het stucwerk aan de onderkant bij een aantal boerderijen ook nog eens paars geschilderd is.


Geen opmerkingen: