woensdag 28 november 2018

Lek boven



Het lek is weer boven (946). Nu het pompen proberen bij te houden, wat oplappen, en wat tjet, niet teveel vracht varen en dan lukt het wel weer. 
Geen zakenman in een tijd dat alles beoordeeld wordt op econmische waarde. Dat is een handicap.  

Geen cynicus in een tijd dat de politiek bijna als een misdadig bedrijf wordt gezien en intussen engerds president van de VS, Brazilië, India, Hongrije, Rusland, Turkije en de Filippijnen kunnen worden. 

Schouderophalen aan de zijlijn is geen optie! Ze mogen ook wel eens zakken.

Wat ben je wel? Wat wil je wel? Wat kan je wel? In ieder geval fietsen ook door het grijze en natte weer van eind november. Het lek boven, maar wel blijven pompen.



Voor Facebook: Hondenwerpstok

De straat is nat en de buienradar belooft niet veel goeds.
In de vensterbank bloeit een amaryllis.
Waarom naar buiten gaan? Nou gewoon, dat doe ik.
De buienradar heeft gelijk.
De vliegtuigen landen vanuit een regenwolk.
Na Spaarndam gaat het regenen. Steeds wat harder.
Op het strand waait het. Neem toch een duik.
De wandelaars - het zijn er weinig, maar 2 -
blijven staan om te kijken.
Verder is er ook niet veel te zien.
In het duin wordt nog steeds helm gesneden.
Na Spaarndam wordt het droog en
Een kilometer of voer verder betrap ik de gedachte
“Dat het nog zo prettig zou worden
had ik niet gedacht toen de terugtocht begon.”
Daarom doe ik dat.













Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.




Geen opmerkingen: