woensdag 13 maart 2019

Keuze gemaakt.

De plaatsing van een nieuwe radar van Thales op een lcf-fregat is dinsdag uitgesteld vanwege de stormachtige wind,” lees ik 's morgens in een krant.

Zal ik zelf wel gaan richting kust? De vogels waaien van het balkon. Het is geen weer, maar die radar heeft een zicht van 2.000 km rondom. Ik kan niet eens naar het volgende kwartier kijken. Ik heb de rust van het trappen nodig. Keuze gemaakt.

Jarenlang sloeg ik er linksaf, bij het stoplicht rechts, aan de overkant weer rechts en dan weer links om in de oorspronkelijke rijrichting verder te rijden. Een U-bocht voor de veiligheid. Nu is het stoplicht al maanden achter een hek verstopt en steek ik de 70km p/u weg rechtdoor over. 

Onderweg was er regen, hagel, storm, zon en het was grotendeels droog. De terugtocht helemaal. De zee raasde in de wind. Het strand schuurde alles wat bloot was.




Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: