dinsdag 21 juli 2020

eeuwig rammelende put


Het is 2½ jaar geleden dat ik mijn laatste aflevering in de putjesstory schreef. De put bleef rammelen. Totdat vorige week opeens mannen met oranje pakken verschenen. Er had blijkbaar weer iemand er een paar mails en telefoontjes aan gewijd. De mannen groeven dieper dan alle voorgangers. Het werk duurde zelfs langer dan een dag en 's nachts ging een plaat over het gat in de straat.

De volgende dag gingen ze verder. “Het was broddel werk mijnheer. Helemaal de verkeerde put en nu blijft hij liggen,” zei er een. Ik zal het maar geloven, … of niet. De rammelende put is er bij gaan horen als herinnering aan het feit dat een kundige stratenmaker goed is voor de nachtrust en goedkoop aanbesteden niet persé tot de beste resultaten leidt.

Klik op tag 'putjesstory' hieronder voor eerdere afleveringen in dit verhaal.





2 opmerkingen:

Rondetijd zei

Je mist hem nu al, hè? :-)

martin zei

Ja ik heb gelijk gebeld, een email geschreven, een fax gestuurd (je weet nooit) en een spandoek aan de gevel gehangen:

"Ik wil de rammelende put terug.
Ik kan niet meer slapen zonder dat kabaal"

(je ziet het is een enorm lang spandoek).