zaterdag 31 juli 2021

Liever de bomen

Langs een kilometers lang pad, de Hollandse Kade, waar ik al lang niet meer was geweest, groeien aan beide zijden hoge en dichte bosjes. Zou ik een vogel zijn ik zou er gelijk gaan wonen, verstopt voor langskomende voetgangers en fietsers.


Even verderop is een kasteel uit 13e eeuw (rijksmonument) van alle gemakken voorzien: ondergrondse overwelfde gang die de torens (die geen torens zijn) met elkaar verbinden, glazen lift op binnenplaats, regenpijp en metalenroostertrappen. Het is in de jaren tussen bouw en nu gebruikt als verdedigingswerk, bestuurscentrum van het Land van Woerden, hospitaal, strafgevangenis en opslagplaats van Defensie nu woon- en eetgelegenheid.

Het duurt even voordat ik begrijp dat de vlekken op mijn foto, geflitste regendruppels zijn. In de Meijndel valt vervolgens het water met bakken neer. Ik fiets er langs een bordje met 'monument', mis een afslag en zie opeens de ontwikkelorganisatie van de NAVO voor communicatie en informatie, het NC3O (voorheen NC3A) voor me opdoemen. Dan liever de bomen en druppelstromen in het bos.






Geen opmerkingen: