vrijdag 8 september 2017

Mijn medicijn


Zojuist de enquête van Maurice de Hondt weer ingevuld. Altijd vragen over partijkeuze en wat actuele onderwerpen. Deze keer een vraag over hoogte van de zorgverzekering en eigenbijdrage. Gisteren stuurde ik nog een mail naar het Campagneteam Nationaal ZorgFonds om mee te doen aan hun actie voor het tegenhouden van de verhoging van het eigen risico. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Daarnet kreeg ik weer een mail van mijn apotheek dat ik mijn medicijnen op kan komen halen. Ik weet het al, daarna volgt de rekening van iets meer dan € 100. Drie soorten medicijnen. Dat betekent drie keer kant-en-klare doosjes pakken. Eén maal 90 stuks, één maal 180 stuks, en een maal 720 stuks pillen aftellen. Dat betekent ook drie maal een vergoeding voor de pillenpakkers (draaien is een uitzondering en hier niet nodig) van zes euro. Die 90 en 180 kosten samen ongeveer een tientje en zijn zeer gangbaar. Die 720 zitten met 100 in een doosje. Dat is dus snel geteld en snel verdiend. Dat weet ik door dat eigenrisico. Maar wat ik er wijzer van ben geworden?

Buiten regent het. Een klein rondje fietsen om te bewegen ondanks de kapotte peesplaat zit er niet in. Ik houd nu al ruim twee weken mijn gemak. Hoop dat het lijf snel weer wil, want lekker trappen, foto's maken en de laatste zwaluwen te zien gaan alsof het spitfires zijn, dat zorgt ervoor dat ik niet steeds meer moet slikken, me beter voel en de somberheid verwaait. Een watermunttak in een flesje haalt het niet bij een plantje aan de waterkant.

Geen opmerkingen: