zaterdag 30 september 2017

Omkijken naar Burendag



De buurtkamer Parlari van de Zeeheldenbuurt wordt door een zeer breed gezelschap gebruikt. Van koranleesgroep tot gieter. Van jong tot oud, maar vooral dat laatste. Van man tot vrouw, maar vooral dat laatste. Van hoofddoek tot lange mannenharen. Het pandje voorziet in een behoefte.

Er kwam een fotograaf om die verscheidenheid vast te leggen. Het was de start van de burendag in de buurt. Tobben was het voor de man met de camera; de ene helft in de zon en de andere helft in de schaduw. Zelf knipte ik even tussendoor uit het trappenhuis. Hier het officiƫle resulaat op Facebook.

De dag eindigde met een maaltijd (ik kreeg een bordje thuisbezorgd met eten uit het nabije oosten) en daarna als toetje een gang langs de foto-etalages (zie eerder); daar ga ik later nog wel kijken. De overdag op burendag verloren hond werd vijf dagen later weer teruggevonden.

Hoewel ik geen fan ben van dit soort gedoe, was deze dag vrolijk en geslaagd. Dat merkte ik thuis op veilige afstand.

Geen opmerkingen: