woensdag 3 april 2019

Eén keer


Niet vergeten een schaar mee te nemen, bedacht ik me. Ik wil wat daslookblad knippen om er morgen soep van te maken. De duiningang is al weer groengekleurd door de sterk geurende bladeren. Een paar jaar geleden is de plant in Nederland van de lijst beschermde planten gehaald. Ik doe het één keer.

Op de fiets klettert alles uit mijn hoofd. Hagel direct al bij vertrek en veel buien, met korte periode droogte tussendoor. Bij het strand zie ik blauwe hemel naar me toe waaien en heel in de verte Noordwijk (met Bloemendaal aan Zee, het racecircuit, Zandvoort, en Nora er tussen in).



Thuis zit er een email aankondiging van een tabel met de grootste 10 CO2 uitstoters tussen mijn berichten. Kolencentrales en een vreemde eend in de bijt is Ryanair op plek 10. Ach en er zit wel meer in, maar ik ga niet alle narigheid in de wereld verklappen..







Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: