zaterdag 10 oktober 2020

buien


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De dag van de verdwaalde regenbuien. Ik heb er een gevonden, 'n grote. Niet erg. 

Er liepen twee mensen onder grote paraplu's te stappen. Een fietser kwam me tegemoet. Hij zong: 'Waar komt al die regen toch vandaan?' Ik realiseerde me pas veel verderop dat ik had moet terugzingen, met smurfenstem: 'Misschien wel uit een waterkraan'
Later onderweg plezierden sporen in, op en langs het nieuwe IJsselmeerzand. Bijna thuis zag ik de volgende serieuze buien al komen, hun koelte waaide voor ze uit. 
 
Op een scherm, in een dure huiskamer aan het IJ, zag ik de premier een laatste waarschuwing geven. Een laatste?


2 opmerkingen:

Rondetijd zei

Wat een luchten, grote smurf.

martin zei

Een Potgieter koe en Hollandsche luchten. We zijn weer thuis.