zaterdag 6 juli 2024

2 – Vollenhove – Drouwen (020724): voor ons bewaard



Amen en uit. Ik heb genoeg van de regen. Bij het gehucht Amen denkt mijn telefoon dat ook. Ik poets hem helemaal droog en dan doet hij het weer bijna tot het einde van de tocht. Daarna begint het poetsen weer en de telefoon gelukkig ook.

Dat is maar goed ook, want op het adres waar de camping zou zijn, is hij niet. Bellen. Ik word opgehaald en samen gaan we naar de tent, daarna eten en wandelen. Niet alleen kan ik dan de dassensporen zien, waarover ik al hoorde, maar ook hun paadjes het bos in zien gaan. En we komen langs een huilende spar.

Door naar die boom te kijken zie je hoe de vliegjes millennia geleden gevangen werden in druppels en zo voor ons bewaard werden in barnsteen.

Het bos is versierd met een heleboel grafheuvels (uit diezelfde tijd), een plas met kuifeenden en naast de tent staan tamme kastanjes.

Geen opmerkingen: