zondag 21 mei 2017

Fietsroutes en groene pijlen



Hier komen drie soorten fietsroutes bij elkaar. De bruine knooppunten duiken in Twente op en zijn zeker in het begin verwarrend als je de landelijk gebruikte groene routes - het volgende bordje - volgt. Daaronder twee lange afstandsfietspaden, de zogenaamde LF-routes.

Die laatste volg ik graag, ze leiden langs de mooiste routes en zijn vaak honderden kilometers lang. Een rondje LF2 naar Alphen aan de Rijn, LF4 naar Waalsdorpervlakte, LF1 naar Zandvoort en dan weer naar huis, hoort tot mijn favorieten.

De LF4 staat ook op dit bordje. Het is bijna aan het eindpunt bij Den Braam tegen de Duitse grens. (Bij het nemen van de foto volg ik de LF15 naar Zwolle.)

Ik was van plan een stukje te schrijven over het wegplakken van de pijlen. Kennelijk door een boer die geen fietsers van buiten over zijn erf wilde hebben. Toen pas viel me op dat onder de drie groene bordjes één groene pijl naar rechts stond. Ook fietsbordjes volgen is nog een hele kunst. In plaats van mopperblog is het een kijk-beter-uit-je-doppenblog geworden.

Geen opmerkingen: