donderdag 4 mei 2017

Terug


De miljoenpoten in het duin en de wijngaardslakken langs het pad zijn terug. “Je pest hem,” zegt een mevrouw als ik er een op een paaltje zet. “Ik gebruik hem alleen als fotomodel, antwoordde ik haar. Immers ik deed de slak geen pijn, maakte hem niet kapot en zette hem weer keurig terug. De vrouw was niet overtuigd.

De morieljes van afgelopen vrijdag en het bilzenkruid van een paar lentes geleden zie ik niet meer.

Vandaag ging ik met de bus en trein terug naar huis. Bij de bushalte krijgen twee vrouwen ruzie over wie het eerst met haar kinderwagentje naar binnen mag. Zo is dezelfde tocht toch steeds anders.

Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: