zaterdag 10 juni 2017

5 – Wales (Burwarton → Abergavenny)





Onderweg naar de WC gekund in zo'n prima gratis sanitaire voorziening. Prettig na zo'n achtertuin. Verderop een hambuger gegeten van goed vlees (niet erg op smaak gebracht, daar waren blijkbaar de spuitbussen voor). De hamburgerkraam stond naast een beeld van een Herefordshire rund. Even later passeer ik een bijna 900 jaar oud kerkje omringd door Japanners met camera's. Op de website staat dat er al voldoende foto's van in omloop
zijn. Onderweg voelde ik me een onderzeeër op de fiets. Zeiknat kwam ik aan na een fraaie tocht.

O ja de camping bij een golfterrein stond gewoon op de kaart. De campingkantine was een levendige pub, waar je kon eten voor £7 met gratis glas soda. (Iedereen om me heen dronk bier.) De stemming zat er in. Schotland tegen Engeland speelde. Ik kwam binnen vlak voor de 1-1. Groot gejuich toen
het doelpunt viel. Nog meer gejuich toen de 2-1 er in ging. Het leedvermaak richting Engeland droop er af, “die Engelsen toch,” werd gezegd, maar dat afzetten tegen de Engelsen is spielerei; regionale partijen tellen in Wales nauwelijks mee. Tories en Labour verdelen samen 87 procent van de stemmen.

Geen opmerkingen: