dinsdag 14 februari 2017

Wat dom!


Mijn zusje ging in Rotterdam wonen, Sjaarloos zelfs. Ik weet nog hoe trots ze was op de bibliotheek van die zogenaamde werkstad aan de Maas. Maar daarover wil ik het niet hebben.

In Amsterdam, de stad van denkers en kunstenaars, hadden we destijds een lelijk nieuwbouw pand aan de gracht. Ik kwam er wel vaak en graag.

Inmiddels hebben we ook in Amsterdam een heel mooie bieb tussen IJ en Oosterdok. Met sfeervolle ruimtes en goede werkplekken. Je kan er eten en drinken met een fijn uitzicht. Vrijwel altijd maak ik er een foto.

De boeken waar ik altijd voor kwam en waarop die bibliotheek al decennia geabonneerd was verdwenen wel uit de collectie. IHS Jane's vroeg teveel en deze mogelijkheid de wapenindustrie te volgen en controleren verdween. Jammer maar begrijpelijk.

Wat ik niet begrijp is het verhaal dat ik vandaag hoorde dat een scootmobiel de bieb maar net in kan komen, maar de lift niet in kan. Mensen die daarvan afhankelijk zijn kunnen dus geen gebruik maken van de OBA. Wat dom om dat willens en wetens te laten gebeuren.

Geen opmerkingen: