woensdag 1 februari 2017

Zegelring



Op de scheurkalender in de WC lees ik dat Jacob Fugger met twee procent van het Europese bruto binnenlands product de rijkste man is uit de geschiedenis. Hij leefde in de zestiende eeuw.

In 2017 fiets ik naar het strand, terwijl ik ook had kunnen demonstreren tegen de kleptocratie van Donald Trump & Co. Hij begon gelijk met het tekenen van decreten om de banken te dereguleren en de belasting te verlagen, want een dief uit eigen portemonnee moet je niet willen zijn.

Hij doet met het zetten van die handtekeningen van achter het bureau nog het meest denken aan een Europese vorst. Alleen de zegelring mist, maar misschien komt die nog.


Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een korte tekst met een aantal foto's waar van die hierboven er een is. 


Geen opmerkingen: