woensdag 16 augustus 2017

Glimlachen is een keuze



Armen en benen gebruind en licht gespierd; korte broek aan en vrolijk gekleurd hemd zonder mouwen. Buikje niet zichbaar en gezicht verborgen achter golfcapklep.  

“Nou ja een stuk ...” zegt een vrouw die hem tegemoet fietst tegen haar fietsvriendin als ze vlak langs gaat.

Ja een grijze baard, uitgroeiende kunsttand en mondhoeken die omlaag wijzen (een omgekeerde glimlach noemt zijn neefje dat). Hij kan er nog om lachen.

Een heel mooi citaat van deze zomer kwam van Taylor Phinney: “Smiling is a choice.” Of het helemaal waar is … maar het voelt wel goed.

Phinney is een wielrenner en deed zijn uitspraak in de bolletjestrui aan het begin van de Tour de France. Hij reed de wieleronde uit en eindigde als 159ste.

“Heeft u al gezwommen?” steeds meer mensen kennen me daar waar ik dit stukje schrijf onderaan het duin. Voor je het weet praat je over een reisje naar IJsland en de Eyjafjallajökull. “Het is er 13 ºC,” zegt de man. Hij gaat een lang weekeind met zijn zoon.

Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: